5 Aralık 2013 Perşembe

Ben En Çirkini Güzellerin

Böyle başlık attığıma bakmayın, bu postta yazıcağım konunun "çirkinlik" kavramıyla uzaktan yakından alakası yok. Yani bana göre!


Güzellik, estetik bunlar hep öznel terimler. Kişiden kişiye göre değişir yani. Fakat sırf Türkiye'de değil dünyada öyle bir toplum ve market baskısı oluştu ki, moda çekimleri olsun, güzellik veya reklam çekimleri olsun modelde her zaman bir altın orana her zaman "herkese göre güzel olan" kadına gidilmeye başlandı. 

Uzun zamandır bunun beni rahatsız etmesiyle beraber artık yazmam gerektiğine karar verdim. Belki "Cara Delevingne, Doutzen Kroes gibi modelleri beğenip nasıl böyle birşey yazıyorsun" diye düşünenler olabilir. Şöyle ki tabi ki hala onları beğenip Cara'ya da tapıyorum. Lakin her zaman tercih edilen bu olmamalı sadece. Her zaman kusursuz bir model alınıp, maalesef müşteriler öyle istiyor diye son derece şık ve yapay yapıp bu herkese sunuluyor. Moda da sanatın bir dalı, her gördüğünüz tabloda, resimde sanatçının ruh halinden, ilham kaynaklarından esintiler görüyorsunuz. Bu çekimler de bir sanat değil mi... Moda editörü, fotoğrafçı, saç ve makyaj mesleğindekiler de bir sanatçı. Yani bu işte ruh önemli. İçine sinmesi çok önemli! İnsan kendi mesleğinden bahsederken biraz daha ciddileşiyormuş sanırım ay hiç ben değil ama böyle konuşursam da kimse beni ciddiye almayacak sonra. "Ay bu kesin yazarken gülüyordur" deyip yazının ortasından beni bırakıp giderler.


Barbra Streisand'i hepinizin bildiğini varsayıyorum. Dış görünüşünü kabullenip bununla oynamaya çalışmayan insanlar bana daha samimi geliyor kimse kusura bakmasın. Çünkü kadın ideali odaklı. Bir sanatçı olarak görünüşündeki ışığı ayarlamayı es geçip içindeki ışığı keşfetmiş. Ve bu haliyle işindeki başarısını ve görünüşündeki parlamasını sağlamış. 


Bana ilham kaynağı olan bir insan Diana Vreeland. Tanımayanlar için kendisi çok başarılı bir moda editörüydü. Kendisinin o "diğer güzel" kadınlardan olmadığını biliyordu. Ve bunu dile de getiriyordu. Fakat kafasına takmadığı birşeydi. Stili, hayata bakışı o kadar orjinalmiş ki burada da gördüğünüz gibi benim için en güzel kadınlardan birisi. Stil sizi rezil de eder vezir de. Ne kadar altın oranınız olursa olsun, burnunuz hokka da olsa, stilden sınıfta kalırsanız merhaba kezbancım merhaba... 
Hayata bakış, verdiğin değerler, hayal gücü, iş, stil hepsi iç içe geçmiş çemberlerdir. Sadece onu kendi vizyonunla ne kadar zenginleştirdiğin önemli olan. 


Geldik en bebeksi yere. Bu arada geçen fark ettim, diğer kızların telefonlarının arka planında sevgilisi, kedisi, köpeği hiç olmadı bir erkek modelin/ünlünün fotoğrafı olur, bende de hep değişiyor fakat her seferinde başka hallenen kadın model... Ah bu ben. 

Son zamanlardaki yeni gözdem, Charlie Bredal. Kızın bu çekimini gördüğüm ilk anda bilmiyorum ama aşırı güzel ve çekici göründü. Hokka bir burnu yok ve gözleri de hafif çıkıkımsı. Ama çok güzel bir ışığı var ve herkesin "kusur" dediği o kemikli burnu ben beğendim. Ama mesela çekime de bakacak olursak, stüdyo çekimi...
Her çekimin ayrı bir masalı, bir melodisi olmalı...


Konu aslında sadece hiçbir zaman sadece modelden veya sadece konseptten ibaret değildir. Çekimlerde hepsi bir bütündür. Fakat beğenilme kaygısı, satılabilme kaygısı olduğu için heryerde kime hitap ediliyorsa onlara yönelik çalışma yapılıyor. E burada da hayal gücümüz çok geri planlara gidiyor. 

Büyük bir ironi değil mi... Sanatçının son derece ruhuna, hayallerine, masallarına yönelik bir mesleği var fakat o mesleği icra ederken hiçbirini kullanamaması. Kimse buna birşey diyemiyor çünkü burada devreye para giriyor. Yere batsın şu paralar ya! Şuraya yazıyorum, ileride aksini davranırsam hatırlatın, her zaman kişiliğime yönelik, tarzıma göre işler yapmak istiyorum. Tabi istisnalar kaideyi bozmaz. Vogue Italya kalkıp beni kabul ederde şöyle yapıcaksın derse tekrar düşünebilirim... Yuh anında tornistan yaptım yanlız. Neyse ben ilerleyen zamanlarda onlara kendi tarzımı empoze ederim. 



Napoli'nin havasından mı suyundan mı nedir bilmiyorum ama hayalci olan yapım burada daha da arttı. İşte bunlar hep İtalya'nın oyunları arkadaşlar! Kanalım! 
Nice orjinal çekimler toplum ahlakına veya kültürüne uymuyor diye heba oluyor haberiniz var mı... 
Türkiye'de açıkçası orjinallik bakımından ilk sırada (moda dergisi olarak) XOXO The Mag dergisini seçiyorum. Biraz da şeye gidiyor bu konuşma "Eğeerr beni seçerseniizz bütün dergilere havuz yaptırıcaaam!" Yok öyle birşey. 
Fakat benim hala bu konuda gelişebilme açısından umudum var... Senelerdir bu işi yapanlar var biliyorum ve saygı duyuyorum fakat 50 sene de çalışılsa insanın her an kendisini yenilemesi, o zamana ayak uydurup, kendini hep aşması lazım. 


Bir de erkek çekimlerindeki şu olaya değinmek istiyorum.. Ya kim sizi yağlayıp yağlayıp atıyor kameranın önüne!? Instagramımda bir hesapta sürekli bu tarz fotoğrafları görmekten karnıma ağrılar girdi, sadece bakmaktan karnımda baklava bile oluştu! Yemin ediyorum seksi kelimesinin yanından geçmiyor! Kadın modelleri geçtim hadi ona yine konseptleri güzel olan veya yine modellerini beğendiğim çekimler yok değil ama erkekte allah aşkına yaratıcı olun! 
İnsanlar bir seksiliği yanlış biliyor bir de Dilan Bozyel'in dediği gibi cool olmayı soğuk davranmak sanıyorlar. 

Bu arada Dilan Bozyel demişken; bu yazım konusunda da önceden bana ilham olmuş olan bir fotoğrafçı olduğu için, hayal gücüne, masalsılığına bayıldığım için ondan bahsetmeden geçmek istemedim. İçim sıkıldığında veya o an kötü bir modumdaysam kendisinin çektiği fotoğraflara bakmak veya kendisinin hazırladığı "sen de beni seviyosun sebastian" videosunu izleyerek mutluluğu garanti ediyorum:) Eminim ki ve biliyorum ki kendisini çok takdir eden var çünkü hak ediyor! Buyrunuz fotoğraf günlüğü.
Bu da benden size bir etkinlik haberi olsun, 16 Aralık saat 19:00 günü Serdar-ı Ekrem Sokak. Beyoğlu'nda Lomography'nin hazırladığı, Mabel Matiz'in şarkılarından yola çıkarak, Dilan Bozyel ile çektikleri fotoğrafları sergileyecekler. Detaylı bilgi istiyorsanız tıktık. Soldaki fotoğrafı çok hoşuma gitmişti, bu postu da Dilan Bozyel'in yere düşen gökkuşağını kaldırmaya çalışmasıyla bitirmek istiyorum. Hep renkli kalın!




Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Style Baby