10 Ekim 2013 Perşembe

-Erkek Adam Onu Giyer Mi? +Giyer! / Stil Önerimsi

Beyler, beyler ve yine beyleer! Evet bu postta bayanlara yönelik birşey olmayacak çünkü erkeklerin stiliyle ilgili düşüncelerimi, önerilerimi dile getireceğim. Kızlarımız okuyamaz mı ay tabiki okurlar, hatta erkek arkadaşlarına bunu okuduktan sonra müdahale de etsinler çok eğlenceli olur. Uzun bir yazı olabilir uyarayım da, sonra vay efendim ben duymadım görmedim, telefonla konuşuyordum kaçırdım olmasın.


Türkiye'de genel olarak ne kadar kızlarda sokak modası yoksa (gelenekçi yapımız, müslümanlık anlayışları, bir de hala genel kesimin özümseyemediği kıyafetlerden dolayı) erkeklerde daha da yok yemin ediyorum! Çok nadir, belli başlı yerlerde görüyorum. Galata, Cihangir, Bağdat Caddesi, İstiklal Caddesi, Nişantaşı ile sınırlı oluyor bu yerler. Çünkü erkeklerimizde benim tiksindiğim bir mantık var; "erkek adam giymez onu!" Niye giymesin?? Bu banal ve klişe şeyleri bırakın artık. Tamam herkesin tarzı farklıdır zaten ona göre parçalar seçilir ama biraz yeniliğe açık olun ya, biraz aksesuar alın, bi estetik olsun. 

Modayla ilgilenen veya tarzı oturmuş (hippi, rock, punk vs...) erkeklerin dışındakilerde kot-tshirt görmekten verem oldum yataklara düştüm. 

Tamam biraz sert giriş oldu, baya giydirdim o yüzden şimdi durulma evresine geçiyorum. Erkekleri de biryerde suçlamıyorum çünkü genel herkesin korkusu "millet ne der" olduğu, kıyafetlerde annelerin erkek üstünde baskı kurduğu için ve insanlar genel itibariyle alışık olmadığı için radikal değişikliklere o yüzden öyle giyip çıkıyorsunuz. Fakat eğer siz kendinizde değişiklik yapıp bunu kabul ederseniz, insanlara da ettirirsiniz. Ayrıca artık erkek hazır giyimi de baya çeşitlendiği için bunu çok sorun etmenize gerek yok. İleride birkaç markadan da bahsedecğim. Öncelikle tarzınıza göre size birşeyler bulmaya çalışalım.









Çiçeğimiz de şurada dursun, içimiz açılsın. ;)










Casual Giyim: 


Casual tarzı olanlar, yani "ne öyle kumaş pantolonla uğraşıcam ben rahatıma bakarım" diyenlerdir. Daha salaş, daha sportif ama spor şık görünenlerdir. Tabiki sadece üst, alt ve ayakkabı ile bitmiyor, aksesuarlarla da bunu desteklemek önemlidir ki Türkiye'de bu çok eksik. Aksesuardan kastım şapka, gözlük (olmazsa olmaz bence her insanı çok güzel gösteren bir aksesuar), atkı, şapka, bileklik ve bunu genelde istemezler ama çanta. 


Mesela; şimdi bayanlarda da çok moda bu sırt çantaları. Çanta kısmına oradan başlayabilirsiniz. İçine de koyun istediğiniz şeyleri, cebinizin bavul gibi olmasından çok daha iyi bir görüntü. Fakat ben erkeklerde sol fotoğraftaki el çantalarını da çok yakıştırıyorum. Ve abi artık şu Tiger ayakkabıdan kurtulun gözünüzü seveyim, valla şık durmuyor ya. Bundan 5 sene önce belki olabilirdi ama artık olmamalı, unutmalı o güzel günleri. Bunun yerine;




bu tarz ayakkabılar deneyin, yenilikten kastım buydu. Çok spor ayakkabı giymek istiyorsanız, New Balance, Nike, Superga, Converse ve Vans marka ayakkabıların çok güzel modelleri var. Ve bunları da denerken kot pantolonun yanı sıra, renkli, canvas kumaş (daha sert bir kumaş türü) veya daha yumuşak kumaşlarda pantolonlar veya şortlarla kombin yapmayı deneyin, paçanızı içine sokabilir veya kıvıradabilirsiniz. Şimdi erkeklerde ve kadınlarda da normal kumaşta (pamuk, yün) veya yumuşak kumaşlı (ipek kumaş) bir pantolonun altına spor ayakkabı giyilmesi. Bayılıyorum!




O kadar spor dedik, Jeremy Scott'ın Adidas için yaptığı son koleksiyondan bu parçayı göstermesem olmazdı. Siz almazsanız ben ve benim gibi düşünenler kapar haberiniz olsun!


Markalardan devam edersek eğer, son 2 yılda sanıyorum Topman harikalar yaratıyor! Tabularınızı kırın da gidin iki alışveriş yapın oradan. Son Topman reklam kampanyasını Umut Eker ile yaptılar. Bu kadar uyan bir insan olur herhalde. Onun görsellerine de geleceğim, herşey sırayla! 


Desenli giymekten de korkmayın. Giyin ki bizim de gözlerimiz bayram etsin değil mi? Kışın böyle cıvıl gezelim heryerde. Desenlerinizin arasındaki iplik olalım offf... öhöm pardon kaptırdım kendimi. Nerelerde bulabiliriz derseniz, bu sezon bütün mağazalarda var fakat belli başlı söylemek gerekirse yine Topman, H&M Mauritz Archive Collection, Zara gibi belli başlı mağazalara bakabilirsiniz. Errrkekseniz bakarsınız oooğlum!




Yine daha sade tarzı olanlar buradan da ilham alabilirsiniz. Üst üste giyinmekten de çekinmeyin! Deli kızın çeyizi de yapmayın tabiki kendinizi. Üst fotoğrafta gördüğümüz siyah postallarda kilit parçadır. Hemen edinin.


Aksesuar olarakta, bu tatları bir düşünün derim. Dediğim gibi mavi pantolon üstüne beyaz t-shirt bile giyseniz, bu destekleyici parçalarla kendi tarzınızı da oluşturabilirsiniz.

 Formal Giyim:

İlla diyorsanız ki Mad Men gibi dolaşacağım ortalarda, o zaman çıkarın o kundura ayakkabıları, düz gri takım elbiseleri de, bunda da bir fark yaratın. 


Kendiniz kesinlikle bir wool coat (sağdaki görsel) edinin. Bir erkeğe trench coattan sonra en çok yakışan parça. Mümkünse renkli olanlara bakın. Aslında farkındaysanız çok basit parçalar tek olarak baktığınızda, fakat bir araya gitrdiğinizde iş şık bir hal alıyor.
Sakallar konusunda da size bir link vereceğim don't worry.

Bu stilde giyinenler için de söylemek istediğim "only Massimo Dutti erkeği can judge me" :)


Ah işte turuncu wool coat. Über şıklık seviyorsanız, ben öyle salaş suluş olamam diyorsanız, oxford ayakkabı (sol görsel), şık bir ceket veya mont, ve nolur mavi çizgili gömleğin dışında desenli gömlekler alın ve deneyin. Yetişkin bir hırka, erkeği çok seksi gösterebilir!


Peki neden bu şıklıkta çoraplarınıza da yer vermeyesiniz. Burada henüz oturmadı renkli çoraplar, tek tük görüyorum ama hayata belki bu açıdan renk katmayı başarabilirsiniz. Ve eğer okuyacaklar arasında "bu gay işi" mantığında olan varsa, okumasınlar lütfen. 2013 yılında, moda bu kadar gelişmişken, bu yorum, bu mantalite çok ilkel kaçıyor. Kalkıp tabiki tayt giyin, daracık pantolon giyin demiyorum. Hoş yapan yapıyor, yakıştıran da yok değil. Önyargıları kaldırın ve işe birkaç çorabınızdan başlayın.


Ah bu askılar kalbimi fet ediyor! Aklıma da direk The Great Gatsby filminden Leonardo Di Caprio geliyor.

The Great Gatsby

ehehehehe yaa ehehehehe... Şıklığın dibinde gerçekten. Neden siz olmayasınız! Valla pazarlamacı gibi konuşuyorum bazen.


Olmazsa olmamalı diyeceğim bir parça da Trench Coat tur. Böyle bir Sherlock Holmes havası... İlk moda olmaya 2. Dünya Savaşında başlamıştır ve ilk üreteni de Burberry markası olmuştur. Ne giydiğinize dikkat edin :))


50li ve 60lı yıllarda, sinema filmlerinde olsun sokaklarda olsun erkeklerin daha tercih ettiği bir parçaydı. Şimdilerde o kadar yaygın olmasa da hala gardrop klasiklerindendir.


Bir konu da var ki bunu ayrı belirtmek istedim; renkli giyinememek... Yani kimse sizi taşlamaz şeytan diye korkmayın. Tamam karnaval gibi dolaşmayın ama en azından bir desen, bir canlı renk görmek istiyoruz artık. Siz de size yakışan renginizi bulun ve saldırın! Hayata daha güzel bakacaksınız bundan emin olabilirsiniz. 

Şimdilik size refereans olabilecek, yönlendirebilecek detaylarım bunlar. Başka bir postumda erkek trendlerinden de bahsetmek istiyorum, siz de kendinize göre yorumlayabilirsiniz. Bu yazımı okumak tabiki yetmeyecek erkekler için o yüzden daha profesyonel insanları sizinle paylaşmak istiyorum. Onlar belki tarzınızı seçmede, stil önerilerinde daha yardımcı olacaklar.

Hem kendi tarzlarını, hem yazdıkları, yaptıkları işleri çok beğendiğim birkaç erkeği huzurlarınıza çıkarmak istiyorum.

Umut Eker: 





 Kendisi moda editörlüğünün yanında modellikte yapıyor. Bu seneki İstanbul Fashion Week'te de podyumda gördük kendisini. Tarzının yanında dövmelerinin de baya hastasıyım açıkçası. Çok güzel tamamlıyorlar stilini. Topman'e de yakışan bir kişi olmuş. İnstagram hesabını da şiddetle takip etmenizi öneririm şuradan





 Ümit Benan: 






 Türk erkek tasarmcılardan eennn başarılı bulduğum isimdir. Defileleri inanılmaz teatral ve her birinin çok güzel bir hikayesi oluyor. Aynı şekilde yaşam tarzı olsun, kendi tarzı olsun baya takip ettiğim bir tasarımcı. Ayrıca bir postta işlerinden, hayatından da bahsetmek istiyorum. Güzel bir ilham kaynağı olur erkek okuyucular için. 



Spring 2014 koleksiyonu. Çok detaya girmiyorum fakat çok başarılıydı. 
İncelemek isteyenler tıktık.

Ümit Benan ve Ece Sükan

Hayır ağlamıyorum anne, gözüme yılın çifti kaçtı... Bir sevgili bu kadar uyumlu olamaz.
Fazlasını da görmek istiyorsanız böyle alayım.

Nice Boys(Ufuk Onur Tapan): 



Vee çok cool bulduğum, gerçek bir vizyon sahibi isimlerden biri daha Ufuk Onur Tapan. Sitesini ziyaret etmenizi öneririm. Size ilham kaynağı olabilecek bir isim. Bana oluyor açıkçası. tıktıkk
İnstagram hesabına da bir göz atın: Nice Boys

Onur Yüksel: 


Hani demiştim ya sakal konusuna da geleceğim diye. Heh işte size sırf giyimden değil, saç-sakalda da yardımcı olacak biri. Moda, sanat, stil ile ilgili yazıları da var. Bitti mi bitmedi. Ayrıca benim de hep takip ettiğim Coffee Playlist sayfası var. Pekala kahveniz hazırsa sitesi de geliyor;) şuradan
İnstagram hesabı da huzurlarınızda: şuradan da bir tık.



 Koray Caner:





 Moda dünyasında kesinlikle sizi yolculuğa çıkaracak biri, çokta kaydadeğer stil önerileri var. Okudum hepsini, tabi siz erkeklerin okuması daha mühim size yönelik çünkü. Okumazsanız peşinizi bırakmam! Buyrun buradan bakın Koray Caner
İnstagram: buradan



Ayrıca Adidas All Original partide bir gözümle takip ettiğim bir isimdi, stilini çok beğenmiştim. Adidas çekimlerinde de model olan isimlerden. Diğer benim bildiklerim de Elif Tanverdi (çizenbayan), Gonca Vuslateri, Alexander Kokoskerya... 


Can Direkli: 


Son isim de tarzını çok eğlenceli bulduğum kişi Can Direkli. Etkinlikleri, partileri yakından takip edebileceğiniz, aynı zamanda size ilham kaynağı olabilecek bir sitesi var. Can Direkli
O da yetmezse instagram hesabı: burası


Birkenstock giyince çok güzel oluyorsunuz!


Beyler daha ben sizin için ne yapayım. Yemedim yedirdim, içmedim stil önerileri yazdım o da yetmedi refereanslar verdim. Ööööh yani. Şaka şaka aklımda hep bu konu vardı, genelde bayanlar bloglarında erkeklerle ilgili şeyler paylaşmıyorlar veya bana denk gelmedi bilmiyorum. O yüzden bu konuya da değinmek istedim. Erkek modasını seven biriyimdir. Arada erkek bölümünden parçalar da almıyorum değil kıpss;)


1 yorum:

  1. ah sen harikasın bebek!
    konulara, diline kısacası bloguna bayıldım!

    bizim ülkenin erkeklerinin durumu vahim ne yazık ki :( kendiminkinden biliyorum :)

    süper öneriler olmuş<3

    YanıtlaSil

Style Baby