16 Ekim 2013 Çarşamba

Takvim Gibi Takvim

Bu yazı bol meme içerecek. Böyle basite indirgemek istemiyorum tabiki ama önceden uyarıları yapmak lazım. Abdestiniz kaçabiafhkashf yok yok abartı oldu bu. Pirelli Takviminden bahsedeceğim. Bence bütün sayıları ayrı bir sanat, ayrı bir görsel şölen.  Bu kadar çok konuşulan takvimin hiçbir blogda geçmemesi garibime gitti.  

Pirelli denince aklımıza ilk gelen birbirinden güzel modeller, pozlar, yani kısacası takvim geliyor. Markanın önüne geçen bir durum ama çok şikayetçi olduklarını sanmıyorum. Pirelli "kontrolsüz güç güç değildir" sloganını dilimize dolayan, lastik ve kablo üreten dünya devi bir şirket. Öf şuanda beni de hiç ilgilendirmiyor da söylemek lazım diye düşündüm. He bir de neden söyledim şimdi aklıma geldi; bu şirket 1960 yılında mali bir krize uğrayıp, 1964 yılında da şirkete bir ivme kazandırmak için her sene takvim çıkartmaya başlıyorlar. Ve bu takvimi sadece kendi çalışanları ve özel müşterilerine veriyorlar. Her senesini tabiki yazmayacağım can dayanmaz, aralarından seçtim ve size sunuyorum.

Richard Avedon(1995): 

Her sene ayrı fotoğrafçıyla çalışan Pirelli aynı zamanda modelleri de kendi seçiyor. Öyle gidip ben istiyorum hadi çekelim diyemiyorsun. Bazı kriterleri var ki bu politikayı çok takdir ediyorum. Tabi fotoğrafçılar gibi modeller hep değişmiyor, bazı kilit modeller var Naomi Campbell, Alessandra Ambrosio, Mirana Kerr.. gibi. 

Richard Avedon


Fotoğraf çekimlerinde çıplaklığı her zaman sevmişimdir. Bu tarz bir çıplaklık, estetik, tutku dolu. Bu takvim çekimlerinin kesinlikle playboy dergileriyle alakası yok. Eşdeğer görülmemeli. Ucuzlaştırılmamalı. Pirelli takvimiyle ilgili görsel bakarken, 1995 senesi için çekilmiş bu çekimi gördüm ve çok beğendim. Konsept harika. Farklı fotoğrafçılarla çalışmalarının avantajı da bence her seferinde o fotoğrafçının stilinde çekimler olması. Hep farklı hep yenilik. 

Modeller; Christy Turlington, Nadja Auermann, Farrah Summerford, Naomi Campbell. 


Richard Avedon'ın sitesine baktığım zaman Audrey Hepburn'ün, Maryln Monroe'nun çok güzel portrelerini çekmiş. Adam safi yetenek. 2004 yılında maalesef vefat etmiş.


Kendisi direk mevsimleri vurgulamış. Ama göze batmıyor, kendi tarzında çok iyi ayarlamış. Benim en beğendiğim takvim çekimlerinden biri oldu. O sene tabi ben daha 4 yaşındaydım. 

Patrick Demarchelier(2008): 

Uzak Doğu konseptini çok beğenen biri olarak 2008 senesindeki bu çekime bayıldım! Bütün yıllara bakmadım fakat saç, makyaj ve stylingte en çok beğendiğim çekim oldu. 95 senesine nazaran burada daha kapalı kıyafetler tercih edilmiş. Bu da gösteriliyor ki olay tamamen çıplak kadın değil. Yine aynı derecede seksi, baştan çıkarıcı pozlar olmuş.

Ocak- Catherine McNeil
Renkler, orkideler ya müthiş olmuş! Makyaja söyleyecek kelime bulamıyorum. Moda çekimlerine ilham olacak bir çekim olmuş. Teknik olarak zaten Pirelli Takvimi modaya ilham olan bir çalışma. Bazı ekşiciler bok yesin, ne alakası var modayla falan demişler de öf yani ciddiye alınmaz söyledikleri.


Şubat-Mo Wan Dan


Mart-Doutzen Kroes

Abiiii! Kendisini canlı da görmüş biri olarak aşırı şanslı hissediyorum kendimi. Böyle genler olamaz sanırım. Cara Delevingne'den sonra en beybim sensin! Ayrıca jartiyer ve korsenin inanılmaz oluşu<3 Ben giymeye kalksam patates olur çıkarım. Son zamanlarda birçok editorial çekim ve reklam kampanyalarında görüyoruz. H&M loves Doutzen. Son basic çekimi de çok cool olmuş. 

Nisan-Gemma Ward
Kimono yıkılsın! Bence bu çekimler bize ilham olsun ve sokakta kimonolarla dolaşalım, öküz öküz dönüp bakmasınlar!

Mayıs-Lily Donaldson
Haziran-Agyness Deyn
Bu modeli yeni gördüm açıkçası ama bundan sonra takip edeceğim bir model olacak! Profiline bayıldım, yüz hatlarına da.


Temmuz&Ağustos- Coco Rocha
Yine çiçeğiz yine!

Eylül-Sasha Pivovarova

Ekim-Do Juan


Kasım-Maggie Cheung

Aralık-Caroline Trentini
O kadar inanarak beğenmişim ki bu çekimi, bütün ayları huzurunuzda gösteriyorum. 

Peter Beard(2009): 


Doğadan ilham aldık, onlar için yarattık edasıyla modelimiz savurmuş kendini oradan oraya. 
Peter Beard üniversite zamanında Afirka'ya gide gele, orada fotoğraf çekerken ilgi alanının o ülkede olduğuna karar verip Yale'dan mezun olur olmaz Kenya'ya gitmiş. Vahşi doğayı o kadar seviyor ki sitesinde  de hayvanlardan geçilmiyor. Bütün çekimleri bunun üstüne. Kadını da doğa ile birleştirmede çok başarılı.


Ne kadar soluk renkli fotoğrafları beğensem de, bu şekilde canlı renkleri de es geçemiyorum. Çektikleri mekanla da alakalı tabiki. Suyun rengine bakar mısınız. Afrika'da yapılmış bu çekim. Üstteki fotoğrafı özellikle çok beğendim. Öyle ayarlıyorlar ki o çıplaklık avam durmuyor ve karenin önüne geçmiyor. Çok seksi.


Modelleri de ayrı tebrik ediyorum, çoğu bu hayvanlardan korkup çekimi tamamlayamayabilirdi. Model demişken modeller: Emanuela de Paula, Daria Werbowy, Isabeli Fontana, Lara Stone, Mariacarla Boscono, Malgosia Bela. Mirketlere kıyamam ya! 
Dallarda ayrı ayrı duran modellerin hoşluğu... 

Terry Richardson(2010):


İlk takvim için görsellere bakmaya başladığımda aklımdan geçirmiştim kesin Terry Richardson vardır diye. Nitekim 2010 senesinin çekimini o yapmış. Çünkü çıplaklık olacak ve Terry olmayacak. İmkansız! Kendisi tarzını beğendiğim bir fotoğrafçı olmakla beraber, stüdyo çekimlerinin bazılarını da beğenmiyorum. Tamam bu onun tarzı ve aşırı çıplaklığı seviyor. Erotizme gidecek kadar hem de. Ayıplığından kesinlikle değil öyle düşünen biri değilim ama bazıları iğrenç gelmiyor değil. Böyle aşırı aşrısıı.. 
Ok.

Stüdyoda fotoğraflarını bunlarla al x10. Bunu Türkiye'de yapmaya çalışmayın, çalışanlar var çünkü ama olmuyor. Bildiğin abaza oluyor. Yapılmış olanı yapmayın ya özgün olun. 
Pirelli için yaptığı çekimi beğendim. Çok egzotik bir seksilik olmuş. 



Çekimlerden bir sene önce de VanityFair dergisinin Haziran ayı sayısına kapak oldular. Adam başarılı beyler dağılın! 


Bütün çekimi koysaydım, aşırı meme yüklemesinden site çökebilirdi. O yüzden bunlarla yetinin. (Yazar burada atarını belli etti) 
Modeller; Eniko Mihalik, Rosie Huntington Whiteley, Catherine McNeil, Abbey Lee Kershaw, Daisy Lowe, Gracie Carvalho, Marloes Horst, Lily Cole, Ana Beatriz Barros, Miranda Kerr, Georgina Stojilijkovic.

Karl Lagerfeld(2011):


Chanel markasının tasarımcısı aynı zamanda fotoğrafçı ve creative direktörü isim; Karl Lagerfeld. Onun ismini görünce nasıl sevindim! Neden sevindiysem sanki babam çekimi yapmış gibi. Kendisinin çekimlerini de beğenirim film noir tarzında oluyor genellikle. Ama Chanel'in 2012 reklam kampanyası kadar beğendiğim çekimi olmamıştır. Takvime gelecek olursak;



Bana mitolojik heykelleri çağrıştırdı. Özellikle sol taraftaki kare. 


Pirelli erkeği bebeğimsin... Bir biscolata değil ama. Sepya tonlarıyla konsept çok güzel olmuş. Modeller; Isabeli Fontana, Heidi Mount, Natasha Poly, Magdalena Frackowiak. 

Mario Sorrenti(2012):


Kendisinin çalışmalarını beğenmenin dışında hem italyan hem de Napoli'de doğmuş! Kader bizi bir araya getirmeli! Mario Sorrenti de nude çekimlerde akla gelen bir isim. Vogue ve Harper's Bazaar dergilerinin kapaklarında nude modelleri görebilirsiniz, çoğunun çekimleri ona aittir.

2012 senesi ne güzelmişte haberimiz yokmuş. 

Kate Moss'un karesine söyleyecek kelime bulacaktım ki yuttum. Sağ alttaki kare de Milla Jovovich. Daha ne istenir. Bir takvimi sadece ikisi de yürütebilirdi bence. Modellerden geri kalanlar; Natasha Poly, Saskia de Brauw, Guinevere van Seenus, Edita Vilkeviciu.

Patrick Demarchelier-Peter Lindbergh(2014):

Ve günümüze gelmeyi başardık sonunda. Hatta 3 ay sonrasına geldik ama olsun. Basit bir konsept ve styling olmuş ama pozları yeter.


50. yıla özel olacak bu çekimde Pirelli Takviminin 6 ünlü ismi. Miranda Kerr, Isabeli Fontana, Karolina Kurkova(nasıl beğenirim), Helena Christensen, Alek Wek, Alessandra Ambrosio.


Daha önce de Pirelli Takvimine çıkan bu modeller oluşu yanı sıra, çekimlerin siyah beyaz olması da geçmişe vurgu niteliği taşıyor.

2014 is gonna be Legend-wait for it- dary.  

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Style Baby