8 Ekim 2013 Salı

Şu Şu Şekil Giyinir, Bu Bu Şekil / Body Types 2



Eveeet sevgili vücut severler... (Böyle söyleyince de garip oldu ama giriş cümlesi bulamadım) Ayıplı bir post değil merak etmeyin, belki daha sonra. Body Types yazımın 2. bölümüne geldik. Önceki 3 tipten bahsetmiştim, geldik diğer 3 tipe. Geldi yine tipini s... (Yiği Özgür'ün karikatüründen alıntı) Neyse, eğer önceki vücutlar size uygun değilse elimizde daha var merak etmeyin. Yanlız vücudunuz hiçbirine de uymuyorsa uyduruverin artık canım, herşeyi de benden beklemeyin. 

Androjen Vücut Tipi: 

Sizi gidi: "Ya aslında herşeyi yiyorum ama kilo almıyoruum, metabolizmam hızlı herhalde"ciler siziii. Benim herhalde bayıldığım, taptığım, param olsa da ben de alsam dediğim vücut tipidir. Androjeni şöyle tanımlayabiliriz; 1 gr yağ yok abi! Yağı geçtim popo yok, meme desen hiç yok, bacaklar tavuk bacağı gibi! Kıskançlıktan bok atmaya başladım. Ama gerçekten nedense benim çok hoş bulduğum bir vücut tipidir. Tomboy olarakta adı geçer. Tabi her androjen vücut tipi tomboy stilinde giyinecek diye birşey yok.  

Bu vücut tipi için açık konuşmam gerekirse ne giysen olur ya git çuval geçir! Ama eğer memesiz olmaktan şikayet eden varsa, üst bölgeye kat kat giyim sizi kurtarır. Layer ekleyin bol bol. Bunun yanında bir tips daha; kürek kemiğiniz elbet çıkıktır, bu yüzden kayık yaka bir bluz, t-shirt vs... bu vücutta çok hoş görünür. Açıkçası seksi bir hava katıyor. Kemikler fora! 

Mutlaka cigarette ve skinny pantolon giyiyorsunuz! Enn çok bu vücuda yakışan modellerdir kendileri. O kadar zayıfsınız kızım belli edin şöyle. Tamam salına salına önümden geçin, ben de gidip donut falan yiyeyim-_- 







Benim andorjenlerden en beğendiğim isimlerden biri Alexa Chung'tır. İngilizdir kendileri. En son Superga commercialındaki stylingini de çok beğenmiştim. Chanel parçalarını da en güzel taşıyan kişidir. Genel tarzı maskülen ve benim de en gözdelerimdendir. Böyle bacaklara böyle parçalar kızlar. Kendisi çok pantolon tercih etmese de fark etmiyor ya ben mi giyeceğim mini mini etekleri o giyecek tabi. Tam bir Tomboy kendisi. Model olduğunu da söyleyeyim diyeceğim ama 5 km öteden belli ediyor zaten duruşuyla. 

Alexa Chung for Superga SS12

Alexa Chung for Superga SS12

Tomboy stilini bilmeyenler için de, daha erkeksi, genelde oxford, makosen tarzı ayakkabılar, kumaş pantolon ve gömlek ve ceket tercih edilir. Türkçe mealiyle erkek çocuğu da diyebiliriz. 

Tomboy

Audrey Hepburn

Androjene bir örnekte benim her çalışmamda, araştırmalarımda konu aldığım kişi Audrey Hepburn. Kadın doğuştan ikon. Kendisi bu androjen tipi vücudu sevmese de, Givenchy onu "Roman Holiday" filmiyle fark edip, bütün tasarımlarını vücudunu baz alarak tasarlıyor. Cigarette pantolonun da öncülerinden biri Audrey Hepburn. Ve en çokta yakışanıdır bana sorarsanız. Sormasanız da söylerim gerçi.



Örnek kombini de ne cigaretten ne skinny pantolondan yaptım bacakları da kapadım hahaha resmen kendimle çelişmişim. Ama diyorum ya ne giyilse olur, ben de naçizane kendi kombinimi yaptım. Afiyetle giyin. (Cara Delevingne'siz olur mu sandınız bu konu;)))

Kum Saati Vücut Tipi:

Bu vücut tipinde de direk aklıma hallenen pin-up kızları geliyor. E napayım bariz bir kum saati vücutlar. Fazla hayal gücüne gerek yok aslında. Kum saati nasılsa, vücutlar da aynen öyle oluyor. Büyük göğüs, innnncecik bir bel ve geniş popo. Androjenden daha seksi bir vücut aslında, kıvrımlar var çünkü. Gelin görün ki bana göre seksi olan androjen. Zaten ben seksi olamam gülerim. 

Dita Von Teese

Direk Dita Von Teese'den yola çıkarak anlatacağım. İnce bacaklar yok ve seksiii. İşte bunlar da hep vücuda göre giyinmesini bilmekten geçiyor. Bunu anlatmaya çalışıyorum. Burada kendisi pek giyinmemiş gerçi ama olsun, vücudunu iyi kullanıyor. 

Gel gelelim ki her kalın bacak sıkı olmuyor maalesef veya her popo tadında geniş... Bir zenci değiliz veya Dita Von Teese... Kilolu olanlar için vücut hattı gösterilmese daha iyi oluyor. Buna en basiti Jennifer Lopez ve Kim Kardashian. Artık o popolarını belli edecek, belli etmeyi de geçtim, yüzüne değil karıların poposuna selam verir hale gelinecek kıyafetler giyiyorlar. Çirkin bir görüntü bana sorarsanız. Ama AMA! aynı çıkık popo; yüksek bel bir şort veya pantolonla, ince bir kemerle de çok güzel dengelenir. 

Üst kısım zaten iri olduğundan, daha da iri gösteren parçalar giymek yersiz olur. Onun yerine kıvrımlarınızı belli edecek (baştan aşağı da dar giyinmeyin) parçalar tercih ederseniz seksi leydi olursunuz. Çok kilolu olanlar için vücudu saran kıyafetlerden kıçınıza vura vura kaçın. 

Karpuz kol, açık yaka ve little black dress bu vücut tipine gidecek parçalardandır demedi demeyin. Evde deneyin! 
Kum saati vücut tipine örnek kombin

Beyonce'nin adı geçmişken kendisini görmemek olmazdı. Saçını kestirmese iyi kızdı da... Yine de benim klasiklerimdendir. Baby Boy şarkısıyla orta okulda az mı kıvırdık bee heheey.







Sosis Vücut Tipi: 

Buradan bu vücut tipine "tamam işteee odun vücut bu" diyen arkadaşımı saygı ve sevgiyle anıyorum. Bu bölümü de ona ithafen yazıyorum:f 
Sosis vücut; çizgisini hiç bozmayan bir vücut tipidir aslında. Baya düz iniyor baştan sona. Kalça ve omuz genellikle dardır, bel kıvrımı da yoktur. 
Ölsünler mi peki ne cambazlıklar yapsınlar. 

Öncelikle üst kısıma eğer layer veriliyorsa alta kısım da aynı şekilde olmalı. Nasıl başladıysan öyle de biteceksin yani. Skinnye bay bay ispanyol paça ve boru paçaya hay hay diyoruz. 
Kaba görüntüden çıkması için belin daha ince gösterilmesi gerekmektedir, bu yüzden ince kemer buna uygundur. Hem yüksek bel giyip hem de kemerle bunu desteklerseniz, bluzu da içine sokarsanız, çok şahane bir görüntü çıkar hatta. 

İpek, koton, ve kaşmir kumaşlar tercih edilmelidir. Genelde bu vücudun renkleri, siyah, beyaz ve bejdir. Kritik bir vücuttur, fazla rengarenk giyilirse görüntü o kadar basit durabilir. Çokta renksiz olmanın alemi yok ama ince bir çizgi var arada. 




Size sosis vücut tipine örnek Pink'i gösterebilirim. Canım adonis yapmakla, o kemikleri çıkartmakla olmuyor, o belin kalınlığını napacağız? 
Tarzını çok beğeniyorum fakat tarzından kastım aslında saç tipi, badass duruşu ve dövmeleri. Özellikle dövmeleri! 


Maskülen tarzda sosis vücuda da örnek bu kombini yaptım. Siyah-beyazın asaleti tartışılamaz... 

Vücutlarımızı gördük, tanıdık, tanıştık. Birazcık bile yardımı olduysa eğer size, ne mutlu bana. Ooooo ayşe hanımlar da buradaymış. Ümit Besen'e döndüm iki dakikada. 
Önceden de belirtmiştim fakat yine söyleyeyim, güzel tarz vücudunu tanımaktan geçer. O yüzden bu sezon hangi renkler modadan önce bunlara dikkat etmenizi öneririm. Sonra onlara dikkat edin tabiki. Kalbini değil mantığını dinle. 

Yaptığım kombinler: http://www.polyvore.com/ dandır.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Style Baby