20 Ekim 2013 Pazar

Yaşasın Bağzı Yetenek Doğanlar: David LaChapelle

 Çılgınlar gibi Breaking Bad izlediğim için beynim uyuştu, yazıları falan boşladım. Sonra dedim bu böyle olmayacak zaten 2 haftada 4 sezon bitirdim 5. sezona geçtim, bir ara vermek lazım. Ve ben de bu arayı çekimlerine hayran olduğum, aşırı uç yaratıcı, sanatkar ve fotoğrafçı David LaChapelle ile değerlendirmeye karar verdim. 

Adamı açıkçası okulumdaki bir derste sunum yapmak için konu ararken tesadüfen buldum. Patti Wilson'ı yapacaktım. Tanımayanlar için kendisi başarılı bir moda editörü. Ama Patti Wilson'la ilgili araştırmam bir yerde tıkandı, sonra Vogue dergisinde bir yazıda bu fotoğrafçıdan bahsediliyordu. Patti'yi o elinden tutmuş. Merak edip baktım (arada merak etmek başınıza iş açmıyor-muş)  bir de ne göreyim, adamın işlerini senelerce kim olduğunu bilmeden bakmışım hep. Cahilliğime gel yani merak edip bakar insan! Birrrsürü ünlünün hem fotoğraf hem de klip çekimlerinde çalışmış, editoryal çekimler yapmış biriymiş tabi sonra anlatacağım, bu kadarla kalan bir adam değil. Über yetenekli. 

Silik keçi sakal ve bıyık işi biraz bozdu, konuyu burada noktalıyorum hoşçakalın...  Gerçiii özünde cool adam vesselam. 11 Mart 1964 yılında doğmuş Amerikalı bebe. Ayyy koç burcuymuş bu. Yok yok koçları severiz, sayarız, beğeniriz hatta! 

Öncelikle şunu söylemem lazım ki çok fantastik biri. Çalışmalarında da bunu göreceksiniz zaten. Moda fotoğrafçısı demek doğru olmaz, daha çok dergilerde kapak ve iç çekim, kendi sanatsal fotoğraf çekimlerini sergilediği bayağı fazla sergisi olan, bunun yanında ünlülerin klip çekimlerini de yapan bir fotoğraf sanatçısı. Gerçi bayağıdır klip çekimi yapmayı bıraktı. 


Bunun yanında namazında niyazında bir insan baya dinine bağlı biri. Çalışmalarında da bir gönderme yapmayı ihmal etmiyor. Esprili ve sürreal bir tarza sahip. Pop sanatçısı. (Böyle söyleyince yazının devamı Murat Boz olacak gibi oldu.) Pop sanatını bilmeyenleri şöyle alalım.


Önemli bir detay, 1980 yılında ilk sergisini açıyor ve şak Andy Warhol ile tanışıyor ki en çok istediği şeymiş. Sonra onun yardımıyla ver elini Interview dergisi falanlar filanlaaar falan. 
Helmut Newton'ın  da son jenerasyonda beğendiği tek fotoğrafçıdır. 


























Bana 5 kilo David Lachapelle kafasından sar ver oğlum. Böyle kreatif insanların değerini bilmek lazım. Çalışmalarındaki güzelliği, taşıdığı kitsch anlamlar olmasına ve temiz yüzeylere bağlıyor. 

























Sol üst taraftaki freaky kareye bayıldım. Neon ışıklı tarzından kesinlikle ödün vermiyor. Genelde dergiler daha toplumun kabul edeceği çekimler yapılmasını istiyor, zaten Türkiye'de bunu basabilecek dergi tanımıyorum. Belllki XOXO olabilir emin değilim. Nereye bağlayacaktım konuyu, heh yani dergiler öyle istese de David yine kendi tarzında devam ediyor. Ki bence en doğrusu, tabi yabancı dergilerle çalışması da 10-0 önde başlatıyor kendisini. 


Bu çekimini ilk gördüğümde hayran olmuştu saniyesinde. İlk görseldeki kırmızı kostüm Victor&Rolf'a (tasarımcılar) ait. Zaten onların tarzı da David LaChapelle'in tarzıyla epeyce örtüşüyor. Bu çekimlerin adı "The House At The End Of The World".



Sanat tarihini çalışmalarında gösteren bir fotoğrafçı olarak sağ tarafta Rebirth Of Venus (Venüs'ün Doğuşu) olan Sandro Boticelli tablosunu esprili bir biçimde işlemiştir. Sol taraftaki de Meryem'in kucağındaki ölen İsa.. Fotoğrafların temiz görüntüsü çok iyi ya! Aynı zamanda eleştirel yönünü de çalışmalarına yansıtıyor.


Şeytan diyor ki yanaş şunaa adını anma yapış şuna hgagsjgd acaba daha ne kadar sulandırabilirim olayı. 


Leonardo da Vinci'nin tablosu Last Supper (Son Akşam Yemeği) tablosunu yorumlamıştır. Aynı zaman David LaChapelle'in kitapları da vardır. Olur da denk gelirseniz alın hemen. Bu görsel de son kitabının kapağında vardı. 

Şimdi biraz da ünlülerimize geçiyoruz. Işınla bizi Scotty! 


MJ'e saygımdan önceliği ona verdim. Michale'ın çekimlerinde de dini sembollere yer vermiştir. Çok başarılı! 


Biraz önceki İsa&Meryem ikilisini burada da görüyoruz. MJ İsa olmuş. Dostum bu kareler bir harika. Eci eci vokke!


Bir diğer ünlümüz J.Lo. 2002 senesinde hatırlarsanız I'm Glad klibi vardı. Kesinlikle Jennifer Lopez'in gelmiş geçmiş en seksi ve başarılı klibi. Evet David onun klibini çekmiş. Bunu öğrenince daha da bayıldım klibe. Dansları falan çok estetik.


Fotoğraf çekimleri kadar gösterişli ve fantastik olmuyor David LaChapelle'in klipleri ama en az fotoğrafları kadar iyi. Ki bence fotoğraflarda da kalsın öyle. Zaten kendisi de çok klip insanı değilmiş ki bırakmış.

Christina Aguilera'dan da iki klibi mevcut. İkisini de eskiden her çıktığında televizyonda izliyordum. Bunlardan biri Can't Hold Us Down ki bu klipte neon ışıklı tarzını kullanmış. Diğeri ise Dirrty ay şimdi tekrar izledim gençliğime gittim! Adını bu kadar taşıyan bir klip olabilir. Işık, dekor, styling... Ahaha annem; klip seksi olaylar içerdiği için izlememe kızıyordu. 2002 senesine ait bir klipse yaniii ben 11 yaşındaydım. Odamda, klibi açıp dans hareketlerini yapmaya çalışıyordum. Zaten dansöz olacağım ben diyordum, o dansözü kimse olamadı sanırım. 


Gençliğinde Ricky Martin'e hasta olan, sonradan gay olduğunu öğrendiğinde yıkılan nesildenim ben de. Baklavaların arasında boşlukta taşı beni Ricky! 
Bir dergi çekiminin iç kareleri. Kapak fotoğraflarını da birazdan size göstericiiim.


M.A.C kozmetik markasının geçen seneki Ricky&Nicki for M.A.C Viva Glam koleksiyonunun çekimi. This iss Pop Art canısıı. 


Pop Arttan bahsedipte Jeff Koons'tan bahsetmemek olmaz. Kendisi bu sanatın öncülerinden. Hayat çok garip ya geçen sene okuldaki dersimde hoca bu konuyu vermişti bana. Jeff Koons'u sundum. Derslere girin arkadaşlar, yararlılar. 
Amerikalı heykeltraş ve ressam. Paslanmaz çelikten ayna yüzeyli balon hayvanlar gibi sıradan nesneleri aslına uygun olarak yapmaktadır. Yazının başında koyduğum ilk fotoğraftaki köpek heykel kendisine aittir. 


Lady Gaga'nın yeni albüm kapağına da bakın. Yaaa anladınız dimi. İşte bunlar hep pop art.


I fink you freaky and i like it! İleride iş hayatımda umarım David LaChapelle gibi bir fotoğrafçıyla veya direk kendisiyle çalışma fırsatım olur. Herhalde öyle bir şans bana denk gelse heyecandan beynim akar.. Şimdiki selebritimiz Marilyn Manson. Adamı da hiç sevmem ama çekimler çok güzel olmuş dayanamadım. Kanadımı kırdılar uçamadım anneeeğğğ





Kesin bunun sağ değil sol gözü lenstir. O kadar kendisine işlemiş. 


Umuyorum ki türk dergileri feyz alır artık. Renkli bir fonun önünde ona hiç uymaya bir kıyafet ve koca bir sırıtış yapan ünlü kişi prensibinden U dönüşü yaparlar. Şu kapaklardaki coolluğa ve konseptin güzelliğine bakın. Şimdi gidin bizimkilere bakın, ben buraya koymak istemiyorum çünkü. 

Kahramanımız kapak çekimlerinde de oldukça başarılı. Aynı şekilde iç karelerde de öyle. Bütün kareleri gördük tanıdık. 

 
Yaaa Eminem yaa! Hayatımın kapağı oldu an itibariyle. Tamamen "bizim örf ve adetlerimize aykırı" cümlesinden uzak bir poz. Açık görüşlü olun biraz ya. Yaratıcı olmanıza da yardımcı olur. Ricky Martin'in de iç karelerini koymuştum heh bu da kapağı. 


Kelebek gibi uçar, dinazor gibi sokarım! Sağ üst kapaktaki model sandığım (ki model gibi kadın zaten) Uma Thurman'mış. Yazmasa hala saf saf bakardım. 


Daha yığınlarcasına ulaşıp, bilgi almak isterseniz, sizi şuraya yönlendirmek isterim! Çalışmalarını bu yazıdan sonra belki beğenirsiniz belki beğenmezsiniz fakat hertürlü akılda kalıcı bir tarzı var dimi itiraf edin. Sanattan ilham alan ve çalışmalarıyla bana ve benim gibi düşünenlere ilham olan bir fotoğrafçı. David is the new muse. 


Jean Paul Gaultier

Taxi Driver
Taxi Driver

Maybach



Naomi Campbell

Uyumadan önce sütünüzü içmeyi unutmayın.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Style Baby