21 Ekim 2013 Pazartesi

Yaşasın Bağzı Yetenek Doğanlar 2 : Koray Karagözler

Bu yazım yakın zamanda dövme yaptırmak isteyenlere veya akıllarının bir köşesinde bulunanlara gelsin. Hadi herkese gelsin tamam ağlamayın. Kendisini tanımayanlar belki bu yazıdan sonra yaptırmak için sabah kahvesinden sonra hemen yerine koşarlar. 

Dün yetenekli insanlardan kendi kadrajıma takılan kişiyi yazdım, bugün de bir başkasını yazmak istedim; Koray Karagözler. Çoğunluk belki tanıyordur, belki tanımıyordur ben yine de yazacağım. 

Şapkamı huzurlarınızda çıkarıyorum çünkü Türkiyede dövme işini geliştiren, yeni bir anlam katan bir sanatçı. İşlerini bayadır takip ediyorum ve buradan sesleniyorum eğer biri alt kolumu kaplayacaksa o da kendisidir. 

Şimdi esas konumuz Koray Karagözler kimdir, kısaca bir yazacağım. Çünkü böyle şeylerde biyografi okumaktan nefret eden bir insan olarak uzatmayı sevmiyorum. Tatlı bilgiler sadece. Kendisi 1985 yılında Almanya'da doğmuş, öğreniminden sonra da Antalya'ya yerleşip orada Akdeniz Üniversitesi Heykel bölümünü kazanmış. Bir insanın Güzel Sanatlardan mezun olduğunu duyduğumda gözlerim parlıyor. Kendime yakın görüyorum sanırım. 


"Diğer yapanlardan farkı ne?" diye fısıldadığınızı duyuyorum. Şöyle ki; kendisi water color (sulu boya) dediğimiz bir teknikle yapıyor dövmelerini. Burada hem böyle teknik çalışan hem kendine özgün çizgisi olup hem de yaratıcı dövme yapan kişi bulamazsın. Bence yokta zaten. Bu kadar kesin konuşuyorum çünkü bu sene Kadıköyde yapılan Tattoo Convention'a gittim ve bütün standlara baktım. Water color tekniği yapan birkaç kişi daha vardı fakat hiçbiri Koray Karagözler gibi özgün değildi. Kendisi de katılmıştı fakat 1. olamamış dövmesi, üzüldüm çünkü baya başarılıydı. İzlemek isterseniz... 


Nasıl anlatsam, nerden başlasam, kaç kişiydik o zaman uuuuu. Bacak arkası dövmelerinden küçük bir kuple oluşturdum. Siyah beyazda çalışıyor fakat ağırlıklı tabiki renkli. Vogue Türkiye dergisinin Nisan 2013 sayısında kendisinin röportajı vardı. Sanırım o zaman daha da tanındı insanlar tarafından. 

Soldan sağa doğru gidersek dövmenin ciddiyeti artıyor. En cool bulduğum en sağdaki fakat uçan balona da hasta oldum. 
Dövmeye giriş  postumda bahsetmiştim aslında çiçek dövmeleri fazla tercihim değildir. Fakat Koray o kadar başarılı yapıyor ki favorilerimin arasında çiçek çalışmaları yerini aldı. Kendisinin bu denli yaratıcı olması bir kenara, kendi yorumunu ve tarzını katması zaten dövme işine ne kadar ciddi baktığını gösteriyor. Benim hiç dövmem olmasaydı ve ilk ne yaptırsam diye düşünseydim gideceğim kişi kendisi olurdu. Büyük birşey yaptırmazdım yine ama çok unique bir dövme olurdu. 

Artık 6. dövmeme kısmet;)


Devianart sitesini inceleyenler, oraya ismini yazarlarsa bir profili mevcut. Çalışmalarına bakabilirsiniz. aynı zaman heykel çalışmaları da var. 
Sağdaki dövmesinden sonra birdaha kuş ve yıldız dövmelerine bok atmayacağım. Ama sadece onun çalışmalarında. Ayy biran kendimi sınıfın ineği hocalara yağ çeker ya kendimi öyle gördüm! Ama başarılı işleri takdir etmeyi seviyorum. Hak ediyorlar çünkü.


Ben tabi bu kadar anlatıyorum da kendisini nerede bulacağınızı söyleseydim iyiydi. Galata Tattoo ekibinde yer alıyor. Yeri de tünelin oradan dümdüz aşağıya Galataya iniyorsunuz ya, kuleye gelmeden sol tarafa bakarak yürüyün, göreceksiniz. 


Kartal dövmelerine laf söylediğim günler de uzakta kaldı artık... Fiyat aralıklarını bilmiyorum, takdir edersiniz ki az değildir. Ama verdiğiniz her kuruşa değecek bir sanatçı ki önceden de söylemiştim dövme fiyatı konusunda çingene pazarlığı yapmayın, ucuz iş dövmeniz olur. Hee bazı kazıkçılar var onları ayrı tutuyorum, fiyatın karşılığını vermiyorlar. Aslan dövmesi istersiniz kedi yapar falan..


Ne de isterdim gitmeden bir de kendisine dövme yaptırayım fakat bunun için ileriki senelerde zaman ayıracağım. Umarım ben gelene kadar İstanbul'dan ayrılmaz. Sadece birkaç çalışmasını inceleseniz bile biryerde gördüğünüzde hemen Koray'ın işi olduğunu anlarsınız. Öyle de karakteristik bir çizgiye sahip. 
Dünya çapında da konuşulan bir isim. 


Minik dövme isteyenler için salyangoz güzel bir başlangıç. Aynısını yaptırmayın tabi ki zaten tarzını gördükten sonra ki görüyorsunuz, kafanızda kendinize özel bir dövme oluşturmak daha güzel olur.   
Belki instagram hesabından da takip etmek istersiniz.

May the tattoos be with you!





Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Style Baby